sobota, 19 kwietnia 2014

Częstochowa Krajowa Wystawa Psów Rasowych 13.04.2014r

W ubiegłą niedzielę razem z czekoladą oraz przyjaciółmi miałam okazję uczestniczyć w wystawie psów rasowych. Wystawy to psie Święto, choć przez każdego człowieka rozumiane inaczej. Generalnie sama czasem już się gubię w jakim rozumieniu mam podchodzić do wystaw gdyż teorii jest wiele. W teorii to konkurs piękności, w praktyce mam wrażenie że przegląd hodowlany. Zależy jak na to patrzeć.
Tak czy siak wystawy to okazja do podpatrzenia psów i linii hodowlanych, wystawy to okazja do podglądnięcia relacji hodowców i ich psów, to także niebagatelna okazja do wymiany zdań z hodowcami.
Z racji zawodu i mojej codzienności patrzę na wystawy trochę pod innym kątem, niestety co więcej często  wiele sytuacji przyprawia mnie o silny ból serca. Jedna z najważniejszych tez jaka się nasuwa to w dużej mierze wystawcy zapomnieli o tym, że pies jest psem i o jego dawnym przeznaczeniu. Wiele ras jest traktowanych jak lalki, które należy odpowiednio ubrać i przystroić by pokazać i zdobyć swoje upragnione złoto i tytuły. A gdzie w tym wszystkim charakter i godność dawnego wilka?Gdzie dystans i autentyczna radość? Gdzie zabawa z psem? Hymm gdzieś zapomniane daleko chyba ...












8 komentarzy:

  1. O matko, psy w wózkach! Widziałam dziś właśnie w sklepie internetowym takie wózki kiedy szukałam klatki dla psa...po co to wszystko;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie zdjęcie oddaje wierność psa do opiekuna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie mogłam pojechać na tą wystawę... śliczne fotki :)
    Mój blog KLIK
    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  4. 3 zdjecie od dolu jest na prawde swietne! :) Pozdrawiamy, Wiktoria i Dexter<3
    dexter-labrador.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne pieski :3
    Ja jeszcze nigdy nie byłam na żadnej wystawie :c
    Zapraszam na mój psi blog :)
    http://psiakislodziakiluna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. W 100% zgadzam się z tym co napisałaś!
    Czasami niektórym hodowcą zależy jedynie na tym jaki tytuł otrzyma ich pies...
    Reszta się nie liczy =(

    Pozdrawiam Natalka i Beny

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się chociaż chętnie jeżdżę na wystawy.
    Śliczne zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku zakochałam się w tym dogu niemieckim :P haha śliczne zdjęcia! :)
    Pozdrawiamy M&S <3
    shaggy-labradorek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi niezmiernie miło jeżeli zamieścisz kilka słów opisujących swoje uczucia związane z danym tekstem.
Pozdrawiam Evela & psice